Saturday 3 September 2016

Masak masak

Luahan rasa ati sikit.
Aku rajin la jugak masak, nak tau rajin tak rajin ko tengok dapur dia macam tongkang pecah kau tau la dia rajin masak. Dengan macam-macam jenis dari bread improver ke cajun spice breadcrumbs semua aku ada. Kemain kalau ada idea macam-macam aku buat.

Tapi rajin rajin aku, harini aku rasa nak start cuti masak seminggu.

Kenapa?

Gini.

Aku biasanya prepare dua sesi makan, satu anak aku satu kami laki bini. Tapi harini aku mood nak roti. So aku prepare tiga set, anak aku, aku dan laki aku. Oleh kerana roti ni lambat nau proses dia (perap, uli, buat inti lagi etc) laki aku punya aku buat la nasi goreng dengan ikan dory (yang fish and chip tu) goreng. Dengan telur goreng siap.

Siap roti aku, dan anak aku pun dah tido sedap lepas makan, maka aku panggil laki aku turun. Nampaknya dia tengah sibuk main game.

"kejaplahhh" amboi marah macam kita kacau dia pulak. Aku turun bawak, melantak roti di depan tv. Dia pun turun. Aku bangun dan hidang nasi dan ikan.
"ni nasi goreng untuk abang"
"nasi goreng je? Berminyaklah" dia buat muka. Lepas sesuap dua dia tolak tepi. "lain kali tak payah masak la nasi goreng!"

Amboi.

Lepastu dia terperasan aku makan roti. Dia pun amiklah seketul dari pinggan. Dia tak tau roti dari pinggan tu punya panas lit lit baru keluar dari oven. Tergolek roti tu.
"apani panaslah! Takde mood!"
Tolak ke tepi jugak.

Panas roti tu panas lagi hati aku.
Tapi aku rilek, sambil berkata.


"bang....nabi tak pernah mencela makanan tau."

Dia kelentung kelentang atas dapur. Buat megi la tu.

Tunggu situ, nak mogok!


EDIT UPDATE:

Finally I got what I wanted. Dia demam panas aku demam selsema. Last-last dua-dua melepak atas sofa sambil order delivery 2 hari. Kahkahkah 

No comments:

Post a Comment