Wednesday 1 June 2016

Tales from Daily Sales #6 - Tentang harga

Semua gambar produk aku letak harga. Hang lagi mau PM suruh calculatekan total price.

You see, lately aku ada masalah dgn login sebuah webpage supplier ni. So bila tak dapat login aku pi jelah supplier aku lain dan anggar harga dari situ (barang pun sama, anyways) + anggaran berat parcel pula aku dapat dari citylink sebelah rumah (biasa supplier pakai Airpak).

Bila aku tercalculate harga terlebih seplohinggit engko tanya balik "eh dalam iklan tadi cakap harga blablabla"

Oh baca jugak la iklan / details produk aku. Ingat tak baca. 

Jadi apa expectation hang bila tanya aku aku harga kat PM ek? Harap aku tersalah bagi harga kurang ke? Ingat nanti bila harga tu kurang hang boleh cepat2 bank in duit dengan harapan "yeaaa aku dapat kencin ini seller, padan muka depa"

Ada haritu kes lain pulak, aku pernah terkira salah. Total barang dgn pos patutnya RM55, tapi aku taip jadi RM50, maka terkurang RM5. Buyer tu siap sindir balik. "eh singgit je keww harga postage?"

Nak je jawab eh salah kira la sebenarnya RM55 la, TQ ingatkan!

Tapi kerana nak tunjuk baik aku cuma cakap "diskaun lah sis, combine postage"

Aduh pembeli. kurang tak boleh, lebih tak boleh. OK lain kali aku terus kasi akaun number je. engko pandai2 la korek product album cari harga total sendiri, OK?

Malas!

No comments:

Post a Comment